Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dr. Roberto Herrera Herrera
Secretario y Director: Dr. Christopher John Hall
Sim
Vocal: Dra. Amanda Sue Holzrichter
Cholula, Puebla, México a 4 de mayo de 2005.
This thesis is a conceptual replication of VanPatten (1990) and Bouden, Greenslade, and Sanz (1999). It is a quantitative study about the effects that consciously focusing on form while reading for meaning will have on a L2 learner?s comprehension due to the limited attentional capacity of working memory. Data was gathered from 101 subjects at a private Mexican institution, 52 at the intermediate L2 English level and 49 at the advanced L2 English level, by way of brief exercises...
Capítulo 1. Literature Review (archivo pdf, 70 kb)
Capítulo 2. Methodology (archivo pdf, 30 kb)
Capítulo 3. Results and Analysis (archivo pdf, 44 kb)
Capítulo 4. Discussion and Conclusions (archivo pdf, 64 kb)
Referencias (archivo pdf, 30 kb)
Apéndice A. (archivo pdf, 12 kb)
Apéndice B. (archivo pdf, 9 kb)
Apéndice C. (archivo pdf, 12 kb)
Apéndice D. (archivo pdf, 11 kb)
Tieber, B. M. 2005. Form Versus Content in Comprehending L2 Reading Texts. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2005.