Tesis profesional presentada por Brent Matthew Tieber

Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.

Jurado Calificador

Presidente: Dr. Roberto Herrera Herrera
Secretario y Director: Dr. Christopher John Hall Sim
Vocal: Dra. Amanda Sue Holzrichter

Cholula, Puebla, México a 4 de mayo de 2005.

Resumen

This thesis is a conceptual replication of VanPatten (1990) and Bouden, Greenslade, and Sanz (1999). It is a quantitative study about the effects that consciously focusing on form while reading for meaning will have on a L2 learner?s comprehension due to the limited attentional capacity of working memory. Data was gathered from 101 subjects at a private Mexican institution, 52 at the intermediate L2 English level and 49 at the advanced L2 English level, by way of brief exercises...

Resumen (archivo pdf, 9 kb).

Índice de contenido

Capítulo 1. Literature Review (archivo pdf, 70 kb)

  • 1.1 Introduction
  • 1.2 Theoretical Background
  • 1.3 Relevant Studies in Aural and Text Comprehension
  • 1.4 Hypothesis
  • 1.5 Methodological Precedents

Capítulo 2. Methodology (archivo pdf, 30 kb)

  • 2.1 Design
  • 2.2 Subjects/Population
  • 2.3 Materials
  • 2.4 Procedure
  • 2.5 Task Group Codes

Capítulo 3. Results and Analysis (archivo pdf, 44 kb)

  • 3.1 Scoring and Analysis
  • 3.2 Results
  • 3.3 Scoring and Analysis: Adjusted Recall Scores
  • 3.4 Results of Adjusted Recall Scores

Capítulo 4. Discussion and Conclusions (archivo pdf, 64 kb)

  • 4.1 Interpretation and Analysis
  • 4.2 Discussion of Hypotheses
  • 4.3 Synthesis of Analysis
  • 4.4 Implications
  • 4.5 Limitations
  • 4.6 Future Research

Referencias (archivo pdf, 30 kb)

Apéndice A.  (archivo pdf, 12 kb)

Apéndice B.  (archivo pdf, 9 kb)

Apéndice C.  (archivo pdf, 12 kb)

Apéndice D.  (archivo pdf, 11 kb)

Apéndice E.  (archivo pdf, 25 kb)

Apéndice F.  (archivo pdf, 20 kb)

Tieber, B. M. 2005. Form Versus Content in Comprehending L2 Reading Texts. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2005.