Tesis profesional presentada por Brad Landon Teague

Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.

Jurado Calificador

Presidente: Dr. Roberto Herrera Herrera
Secretario y Director: Dr. Patrick Henry Smith Ashmore
Vocal: Dra. Connie Rae Johnson McDaniel

Cholula, Puebla, México a 14 de mayo de 2004.

Índice de contenido

Capítulo 1. Introduction and Literature Review (archivo pdf, 49 kb)

  • 1.1 Overview
  • 1.2 Literature Review
  • 1.3 Research Strategy

Capítulo 2. Setting and Participants (archivo pdf, 136 kb)

  • 2.1 Research Design
  • 2.2 Context
  • 2.3 Participants

Capítulo 3. Data Collection and Analysis (archivo pdf, 33 kb)

  • 3.1 Data Collection
  • 3.2 Data Analysis

Capítulo 4. Results (archivo pdf, 624 kb)

  • 4.1 Overview of Results
  • 4.2 Reading
  • 4.3 Writing
  • 4.4 Limitations at School
  • 4.5 Class Interaction and Teaching Styles
  • 4.6 Environmental Texts
  • 4.7 Conclusion

Capítulo 5. Discussion and Conclusion (archivo pdf, 70 kb)

  • 5.1 Discussion of Research Questions
  • 5.2 Limitations of Study
  • 5.3 Implications
  • 5.4 Suggestions for Future Research
  • 5.5 Concluding Remarks

Referencias (archivo pdf, 22 kb)

Appendix A. Permission Letter for School (archivo pdf, 8 kb)

Appendix B. Linguistic Census (archivo pdf, 14 kb)

Appendix C. Sample Observation Transcription (archivo pdf, 146 kb)

Appendix D. Permission Letter for Children (archivo pdf, 99 kb)

Appendix E. Permission Letter for Parents (archivo pdf, 19 kb)

Appendix F. Permission Letter for Teachers (archivo pdf, 17 kb)

Appendix G. Interview Questions for Each Teacher (archivo pdf, 12 kb)

Appendix H. Interview Questions for Each Parent (archivo pdf, 14 kb)

Appendix I. - Interview Questions for Each Fourth-Grade Student (archivo pdf, 12 kb)

Appendix J. Interview Questions for Each First-Grade Student (archivo pdf, 12 kb)

Appendix K. Focus-Group Interview Questions for Parents (archivo pdf, 9 kb)

Appendix L. Focus-Group Interview Questions for Teachers (archivo pdf, 11 kb)

Teague, B. L. 2004. A Comparative Study of Attitudes toward Literacy: Parents, Students, and Teachers in a Mexican Elementary School. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2004.