Tesis profesional presentada por Dana Lee Parkinson

Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.

Jurado Calificador

Presidente: Mtra. Hiltrud Boege Schmidt
Secretario y Director: Dra. Connie Rae Johnson McDaniel
Vocal: Dr. Christopher John Hall Sim

Cholula, Puebla, México a 1 de mayo de 1997.

Índice de contenido

Agradecimientos (archivo pdf, 238 kb)

Capítulo 1. Introduction (archivo pdf, 10 mb)

  • 1.1 Overview
  • 1.2 Focus of Study
  • 1.3 At-riskness
  • 1.4 Strategies and Strategy Training
  • 1.5 The Importante of Lenguage Learning Strategies
  • 1.6 Second Semester EFL. Students at the UDLAP
  • 1.7 Review of Literature
  • 1.8 Language Learning Strategies
  • 1.9 Interview Procedure
  • 1.10 Studies in Strategies and Strategy Observation
  • 1.11 Classifying and Conceptualizing Language
  • 1.12 Learning Strategies
  • 1.13 Listening Strategies

Capítulo 2. Methodology (archivo pdf, 1 mb)

  • 2.1 Purpose of Study
  • 2.2 Design - Method and Limitation of Method
  • 2.3 Subjects
  • 2.4 Materials
  • 2.5 Pilot Interviews
  • 2.6 Procedure
  • 2.7 Interviews
  • 2.8 Coding Data
  • 2.9 Coding Process

Capítulo 3. Results (archivo pdf, 870 kb)

  • 3.1 Analysis
  • 3.2 Tabulation of Results
  • 3.3 Strategy Use Comparison
  • 3.4 Age Comparison
  • 3.5 Gender Comparison
  • 3.6 Listening Task Worksheet Scores

Capítulo 4. Discussion (archivo pdf, 1 mb)

  • 4.1 Strategy Use Comparison
  • 4.2 Age Comparison
  • 4.3 Gender Comparison
  • 4.4 Types of Strategies Used
  • 4.5 Retrospective Look at Study
  • 4.6 Implication for Further Research
  • 4.7 Conclusion

Referencias (archivo pdf, 219 kb)

Appendix A. sample pilot interviews (archivo pdf, 333 kb)

Appendix B. Strategy Categories Used in Study (archivo pdf, 237 kb)

Appendix C. Characteristics of an EFL At-risk Student 6 (archivo pdf, 94 kb)

Appendix D. Information Questionnaire Used in Learning Strategies Training Program (archivo pdf, 113 kb)

Appendix E. Listening Task Worksheet and Typescript (archivo pdf, 289 kb)

Appendix F. Information Sheet given to subjects Before Interviews (archivo pdf, 134 kb)

Appendix G. Questions asked during Interviews With Students (archivo pdf, 151 kb)

Appendix H. Background Questionnaire given to Students before Interviews (archivo pdf, 199 kb)

Appendix I. List of Students Interviewed (archivo pdf, 227 kb)

Appendix J. Sample coding sheet (archivo pdf, 224 kb)

Appendix K. Example of coding sheet Transferred To computer (archivo pdf, 259 kb)

Appendix L. Instruction sheet given to coders (archivo pdf, 88 kb)

Appendix M. Questions given to subjects, reworded Into phrases (archivo pdf, 113 kb)

Appendix N. Comparison of strategy used / listening Task worksheet scores (archivo pdf, 367 kb)

Appendix O. Age comparison / listening task Worksheet scores (archivo pdf, 388 kb)

Appendix P. Gender comparison / listening task Worksheet scores (archivo pdf, 433 kb)

Appendix Q. Statistical comparisons / T - tests (archivo pdf, 214 kb)

Appendix R. Summary of results of Statical analysis (archivo pdf, 104 kb)

Parkinson, D. L. 1997. A Study of the Listening Comprehension Strategies Used by At-risk and Non-at-risk Second Semester EFL Students at the Universidad de las Americas Puebla. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 1997.