Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dr. Robert Thomas Jiménez
Secretario y Director: Dr. Patrick Henry Smith
Ashmore
Vocal: Dr. Roberto Herrera Herrera
Cholula, Puebla, México a 9 de enero de 2004.
This case study examined the biliteracy practices at a private middle-upper class bilingual school in Mexico. Two main objectives were to compare the differences and similarities between literacy instruction in the Spanish and English classroom and the strategies students applied during literacy activities. Data were collected through classroom observation, teacher, student and parent interviews, document analysis of students literacy work and school documents, photographs and video footage of literacy instruction.
The results reflected that literacy...
Capítulo 1. Literature review (archivo pdf, 43 kb)
Capítulo 2. School context (archivo pdf, 404 kb)
Capítulo 3. Methodology (archivo pdf, 46 kb)
Capítulo 4. Results (archivo pdf, 680 kb)
Capítulo 5. Discussion and conclusion (archivo pdf, 76 kb)
Referencias (archivo pdf, 22 kb)
Appendix A. Spanish evaluation rubric (archivo pdf, 177 kb)
Appendix B. English evaluation rubric (archivo pdf, 154 kb)
Appendix C. Teacher and student interview quesitons (archivo pdf, 12 kb)
Kimbrough Naismith, J. Z. 2004. Literacy Learning and Instruction in a Mexican Bilingual School. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Enero. Derechos Reservados © 2004.