Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dr. Roberto Herrera Herrera
Secretario y Director: Dr. Christopher John Hall
Sim
Vocal: Dra. Amanda Sue Holzrichter
Cholula, Puebla, México a 12 de mayo de 2005.
The terms typology and psychotypology are undifferentiated in studies of cross-linguistic influence (CLI) in additional language acquisition. This paper explores typological effects in L3 vocabulary acquisition by hypothesizing that three forms of typology, historical language typology (E-typ), the individual learner?s language typology (I-typ), and psychotypology (P-typ), are important in the study of second language acquisition (SLA). This hypothesis was tested using Spanish, English and German as focus languages. Etymological sources of vocabulary for these languages (E-typ) are given before...
Agradecimientos (archivo pdf, 7 kb)
Capítulo 1. Literature Review (archivo pdf, 60 kb)
Capítulo 2. Methodology (archivo pdf, 41 kb)
Capítulo 3. Analysis and Results (archivo pdf, 28 kb)
Capítulo 4. Discussion (archivo pdf, 40 kb)
Referencias (archivo pdf, 18 kb)
Apéndice 1. Psychotypological survey (archivo pdf, 30 kb)
Apéndice 2. English vocabulary instrument (archivo pdf, 23 kb)
Apéndice 3. German vocabulary instrument (archivo pdf, 23 kb)
Hayes, L. M. 2005. Typology Effects in Third Language Vocabulary Development. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2005.