Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dr. Robert Thomas Jiménez
Secretario y Director: Dr. Patrick Henry Smith
Ashmore
Vocal: Dra. Luz Alba Murillo Benjumea
Cholula, Puebla, México a 27 de octubre de 2005.
This is a qualitative study of the literacy practices of eight families who live in San Andrés and San Pedro, Cholula, México. The study looked at how fathers´ literacy experiences affect their attitudes toward the own children´s literacy, and how the fathers´ attitudes affect their children´s literacy development. It also looked at the extent to which fathers in the research community engage in literacy practices with their children. Whether or not the families provide a "reading environment" in the...
Capítulo 1. Introduction and Literature Review (archivo pdf, 93 kb)
Capítulo 2. Setting and Participants (archivo pdf, 116 kb)
Capítulo 3. Data Collection and Analysis (archivo pdf, 264 kb)
Capítulo 4. Results (archivo pdf, 763 kb)
Capítulo 5. Discussion and Conclusion (archivo pdf, 77 kb)
Referencias (archivo pdf, 38 kb)
Apéndice A. Letter to Families (archivo pdf, 46 kb)
Apéndice B. Linguistic Census (archivo pdf, 98 kb)
Apéndice C. Letter to Families (archivo pdf, 53 kb)
Apéndice D. Questionnaire for parents and children (archivo pdf, 22 kb)
Apéndice E. Case Study Student Interview (archivo pdf, 22 kb)
Apéndice F. Literacy Inventory (archivo pdf, 112 kb)
Apéndice G. Structured In-depth Interview (archivo pdf, 11 kb)
Vance, C. 2005. Literacy practices of Mexican fathers and this influences the literacy acquistion of their children. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Octubre. Derechos Reservados © 2005.