Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Ciencias Sociales, Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dra. Luz Alba Murillo Benjumea
Secretario y Director: Dr. Patrick Henry Smith
Ashmore
Vocal: Dr. Robert Thomas Jiménez
Cholula, Puebla, México a 16 de mayo de 2006.
Abstract
This thesis examines literacy practices embedded in the home domain of three transnational families from a new sending region in Mexico with the aim of understanding the relationship between literacy and transnational migration. Data was collected in the homes through interviews, observations and analysis of texts, events and literacy practices involving children and adults.
Few direct effects of transnationalism were found, with letter-writing serving a restricted sentimental purpose. Indirect effects of transnationalism were economically...
Capítulo 1. Introduction and Literature Review (archivo pdf, 196 kb)
Capítulo 2. Methodology (archivo pdf, 196 kb)
Capítulo 3. The Setting and Participants (archivo pdf, 738 kb)
Capítulo 4. Results (archivo pdf, 1 mb)
Capítulo 5. Discussion (archivo pdf, 63 kb)
Referencias (archivo pdf, 32 kb)
Apéndice A. (archivo pdf, 14 kb)
Apéndice B. (archivo pdf, 172 kb)
Apéndice C. (archivo pdf, 17 kb)
Apéndice D. (archivo pdf, 382 kb)
Apéndice E. (archivo pdf, 53 kb)
Apéndice F. (archivo pdf, 86 kb)
Sullivan, T. M. 2006. Transnational Family Literacy Practices: Three Case Studies. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Ciencias Sociales, Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2006.