Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dr. Patrick Henry Smith Ashmore
Secretario y Director: Dr. Christopher John Hall
Sim
Vocal: Dr. Roberto Herrera Herrera
Cholula, Puebla, México a 18 de mayo de 2004.
This is a quantitative study of the effects of inter-generational contact between a majority language (Spanish) and a heritage language (Veneto). Specifically, we are studying the effects of the Spanish verbal syntax, referred to as a syntactic frame, on the syntactic frame of Veneto verbs. Data was gathered from a total of 69 participants, 35 older speakers and 34 younger speakers, through translation activities. The results were then codified and analyzed in two separate analyses studying variation across...
Capítulo 1. Literature Review (archivo pdf, 77 kb)
Capítulo 2. Methodology (archivo pdf, 50 kb)
Capítulo 3. Results and Analysis (archivo pdf, 98 kb)
Capítulo 4. Discussion and Conclusions (archivo pdf, 86 kb)
Referencias (archivo pdf, 27 kb)
Apéndice 1. Adolescent language history questionnaire (archivo pdf, 21 kb)
Apéndice 2. Translation stimuli sentences with target Veneto translation (archivo pdf, 17 kb)
Apéndice 3. Questionnare coding scheme (adolescent)1 (archivo pdf, 17 kb)
Apéndice 4. Translation stimuli (archivo pdf, 8 kb)
Apéndice 5. Oral Elicitation Tasks (translated to Spanish) (archivo pdf, 14 kb)
Sills, R. E. 2004. Cross-linguistic influences in a bilingual community: Evidence for the Parasitic Model of the bilingual mental lexicon. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2004.