Tesis profesional presentada por Bárbara Pamela Olmos López

Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Ciencias Sociales, Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.

Jurado Calificador

Presidente: Dra. Connie Rae Johnson McDaniel
Secretario y Director: Dra. Brita Banitz
Vocal: Dra. Magdalena Mejía Gómez

Cholula, Puebla, México a 13 de mayo de 2008.

Resumen

The conclusions section of a thesis is the last chapter people read and usually the section that leaves the lasting impression. This thesis presents a framework for the analysis of thesis conclusions at an undergraduate level in the field of humanities, which as literature reveals, lacks an agenda for its analysis at the undergraduate level. A seven-move generic organization is proposed as a Framework for Undergraduate Thesis Conclusions (FUTC). This framework sheds a light on the complex construction of...

Resumen (archivo pdf, 9 kb).

Índice de contenido

Portada (archivo pdf, 13 kb)

Agradecimientos y Dedicatorias (archivo pdf, 13 kb)

Glosario (archivo pdf, 8 kb)

Capítulo 1. Introduction (archivo pdf, 35 kb)

  • 1.1 Introduction to the Problem
  • 1.2 Purpose of the Study
  • 1.3 Research Questions
  • 1.4 Assumptions
  • 1.5 Significance of the Study
  • 1.6 Organization of the Thesis

Capítulo 2. Literature review (archivo pdf, 107 kb)

  • 2.1 Literacy and Identity
  • 2.2 The Nature and Purpose of Writing
  • 2.3 Approaches to Writing
  • 2.4 Identity and Writing
  • 2.5 Discourse and Identity
  • 2.6 Intertextuality and Identity
  • 2.7 The Theoretical bases for this Study

Capítulo 3. Methodology (archivo pdf, 86 kb)

  • 3.1 Participants
  • 3.2 Materials and Instruments
  • 3.3 Data analysis
  • 3.4 Procedure
  • 3.5 Limitations of the Study

Capítulo 4. Results & discussion (archivo pdf, 189 kb)

  • 4.1 Conclusions Analysis
  • 4.2 Voice Analysis
  • 4.3 Gender Comparison on Voice Expression

Capítulo 5. Conclusions (archivo pdf, 56 kb)

  • 5.1 The Framework for Undergraduate Thesis Conclusions (FUTC)
  • 5.2 Voice Expression
  • 5.3 Implications of the Study
  • 5.4 Directions for Further Research

Referencias (archivo pdf, 30 kb)

Apéndice A. Students´ Interview (archivo pdf, 18 kb)

Apéndice B. Thesis Advisor´s Interview (archivo pdf, 19 kb)

Apéndice C. Billy´s Conclusion Chapter (archivo pdf, 24 kb)

Olmos López, B. P. 2008. Identity Construction: The Complexity of EFL Academic Writing in Conclusions as Genre. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Ciencias Sociales, Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2008.