Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Ciencias Sociales, Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dr. Antonio Rico Sulayes
Secretario y Director: Dra. Brita Banitz
Vocal: Dr. Timothy Jay Benson Rasch
Cholula, Puebla, México a 11 de mayo de 2007.
This paper describes the investigation and description of the vocabulary in two beginning level, Spanish as a second language textbooks that were both published in Mexico. This investigation makes use of a relatively new method of textbook analysis, which involves the measuring of real-world frequency of the vocabulary presented in a text. A frequency list of the most frequent 5,000 words in an extensive corpus of modern written and spoken Spanish was used to describe the words chosen by...
Capítulo 1. Introduction (archivo pdf, 33 kb)
Capítulo 2. Review of Literature (archivo pdf, 65 kb)
Capítulo 3. Methodology (archivo pdf, 89 kb)
Capítulo 4. Results and Analysis (archivo pdf, 83 kb)
Capítulo 5. Conclusions (archivo pdf, 11 kb)
Apéndice A. Lemmas in the Top 500 that were not represented in each textbook (archivo pdf, 123 kb)
Apéndice B. Table of Contents of Pido la palabra: Primer nivel (1998) (archivo pdf, 15 kb)
Apéndice C. Methodological Bases of Pido la palabra: Primer nivel (1998) (archivo pdf, 11 kb)
Apéndice D. Table of Contents of ¡Estoy listo!: Nivel 1 (2003) (archivo pdf, 12 kb)
Hardy, J. A. 2007. Vocabulary Coverage in Textbooks for Learners of Spanish. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Ciencias Sociales, Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2007.