Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dra. Connie Rae Johnson McDaniel
Secretario y Director: Dra. Brita Banitz
Vocal: Dra. Lucy Pickering
Cholula, Puebla, México a 16 de mayo de 2009.
Can pronunciation instruction account for the improvement of intelligibility and comprehensibility in an English as a Foreign Language (EFL) settingα Does having a strong foreign accent affect the understanding of a speakerα The present study seeks for these answers by adapting Derwing, T., Munro, M. and Wiebe, G. (1998) study in an EFL setting, who showed that a group of ESL learners receiving explicit pronunciation training improved in terms of comprehensibility. In order to answer the second question, the...
Dedicatorias (archivo pdf, 9 kb)
Capítulo 1. Introduction (archivo pdf, 60 kb)
Capítulo 2. Literature Review (archivo pdf, 298 kb)
Capítulo 3. Methodology (archivo pdf, 87 kb)
Capítulo 4. Results (archivo pdf, 204 kb)
Capítulo 5. Discussion And Conclusions (archivo pdf, 100 kb)
Referencias (archivo pdf, 35 kb)
Apéndice B. Transcription Conventions (archivo pdf, 29 kb)
Apéndice C. Questionnaires for Speakers (archivo pdf, 42 kb)
Apéndice D. Questionnaire for Listener-Raters (archivo pdf, 21 kb)
Apéndice E. Controlled Reading (archivo pdf, 22 kb)
Apéndice F. Prompts for Extemporaneous Speech (archivo pdf, 21 kb)
Apéndice G. Likert Scale for Comprehensibility Ratings (archivo pdf, 24 kb)
Apéndice H. Intelligibility Rating Format (archivo pdf, 21 kb)
Apéndice I. Likert Scale for Foreign Accent Rating (archivo pdf, 23 kb)
Amieva Palacios, V. 2009. Pronunciation Instruction: Improving the Intelligibility and Comprehensibility of EFL learners in Mexico and the Relationship between Comprehensibility and Foreign Accent. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2009.