Universidad de las Américas Puebla

Dirección de Bibliotecas

Facultad UDLAP

Tahir Iqbal Sufi

foto

Semblanza

Tahir Iqbal Sufi es Dctor en Administración de Empresas por la IKG Punjab Technical University. Maestro en Gestión de la Hospitalidad por la Sheffield Hallam University. Licenciado en Artes por la Osmania University. Cuenta experiencia en el ámbito académico y en la industria de la hospitalidad, con más de 20 años de trabajo en instituciones académicas prestigiosas y en reconocidas marcas hoteleras como Le Méridien, Hilton y Best Western. Su experiencia se centra en la Gestión de Marketing en Hospitalidad, la Gestión Estratégica y el Emprendimiento. Es autor del libro: Principles of Hotel Star Ratings. Además, es revisor para seis revistas internacionales publicadas por Emerald, Routledge, Taylor & Francis e IGI International. También, forma parte del Consejo Editorial del Journal of Business Strategy, Finance and Management, del International Journal of Innovation in Management, Economics, and Social Sciences y es Editor Académico del International Journal of Innovation in Marketing Elements y del Journal of Data Analytics.Trabajó como profesor y subdirector en la Amity University, India; como decano asociado en Lovely Professional University, India; y como director principal de varios colegios en India. Desde 2023, es profesor de tiempo completo en el departamento de Turismo en la Escuela de Negocios y Economía de la Universidad de las Américas Puebla.

Palabras clave de la investigación

Hospitality Management Tourism Management Consumer Behaviour Services Marketing Strategy

Sistema Nacional de Investigadores

Nivel: Candidato

Grados académicos
  • Ph.D. Business Administration. IKG Punjab Technical University. India. febrero 18, 2020.
  • M.Sc. Hospitality Management. Sheffield Hallam University. Inglaterra. julio 3, 2002.
  • Bachelor of Arts. Osmania University. India. julio 10, 1996.
Producción de investigación

Tipo de documento

Año

    2024
  1. 2024 Artículos de investigación Encountering risk with resilience for experiences: a case study on tourism in a conflicted tourist destination, Nombre de la revista: International Journal of Tourism Cities, Volumen: 01, Número: 02, Páginas: , DOI: 10.1108/ijtc-05-2024-0110, ISSN: 20565607, 20565615.
  2. 2024 Enhancing Hospitality: Evaluating Employee Satisfaction and Working Conditions in Cretes (Greece) Hotel Industry, Nombre de la revista: Journal of Business Strategy Finance and Management,, Volumen: 6, Número: 1, Páginas: , DOI: http://dx.doi.org//10.12944/JBSFM.06.01.02, ISSN: 2583-2832.
  3. 2024 IMPACT OF EXPERIENTIAL TOUR DYNAMICS ON TOURISTS SATISFACTION., Nombre de la revista: Journal of Hospitality Application & Research,, Volumen: 19, Número: 2, Páginas: , DOI: Vol 19, Issue 2, p135, ISSN: 0973-4538.
  4. 2024 New Business Models for Financial Sustainability of Indian Universities, Nombre de la revista: Journal of Business Strategy Finance and Managemen,, Volumen: 6, Número: 1, Páginas: , DOI: MANAGEMENT, ISSN: 2583-2832.
  5. 2024 Citas por otros autores 150, .
  6. 2024 Congresos Internacionales Artificial intelligence in Education. The Industrial Revolution of Universitie, Tipo de participación: Conferencista Invitado Virtual Nombre del congreso: Artificial intelligence in Education. The Industrial Revolution of Universitie.
  7. 2024 CTPDCON-ERA 2024 (Second International Conference): Evaluating the impact of AI in acadamic reseacrh, Tipo de participación: Conferencista Invitado Virtual Nombre del congreso: CTPDCON-ERA 2024 (Second International Conference): Evaluating the impact of AI in acadamic reseacrh.
  8. 2024 Libros Editorial Internacional Examining Tourist Behaviors and Community Involvement in Destination Rejuvenation, ISBN: 9798369368190.
  9. 2024 International Handbook of Skill, Education, Learning, and Research Development in Tourism and Hospitality, ISBN: 9789819938.
  10. 2024 Islamic Operations Management, ISBN: 9781003289050.
  11. 2024 Reference Module in Social Sciences, ISBN: 9780443157.
  12. 2024 Reference Module in Social Sciences , ISBN: 9780443157.
  13. 2023
  14. 2023 Artículos de investigación Disrupting the Disruptors - Implications of Chatgpt for Future Organisations, Nombre de la revista: The Journal of Business Strategy Finance and Management,, Volumen: 5, Número: 1, Páginas: , DOI: http://dx.doi.org/10.12944/JBSFM.05.01.01, ISSN: 2583-2832.
  15. 2023 Leadership challenges for Indian hospitality industry during COVID-19 pandemic, Nombre de la revista: Journal of Hospitality and Tourism Insights,, Volumen: 6, Número: 4, Páginas: , DOI: https://doi.org/10.1108/JHTI-08-2021-0217, ISSN: ISSN: 2514-9792.
  16. 2023 Management Research Post-Covid-19 Pandemic, Nombre de la revista: Journal of Business Strategy Finance and Management,, Volumen: 3, Número: 12, Páginas: , DOI: 10.12944/JBSFM.03.01-02.01, ISSN: 2583-2832.
  17. 2023 Formación de recursos humanos. Tesis dirigidas Tourism and Hospitality Facilitation Related to World Heritage Sites in Delhi A study of tourist perceptions, .
  18. 2023 Libros Editorial Internacional Exploring the Relationship Between Hotel Classification System and Service Quality: A Case Study of the Indian Hotel Industry, ISBN: 9789811646.
  19. 2023 Technology and Social Transformations in Hospitality, Tourism and Gastronomy , ISBN: 9781800621220.
  20. 2022
  21. 2022 Artículos de investigación Dealing with hotel customer stealing practices: a managerial perspective, Nombre de la revista: Journal of Hospitality and Tourism Insights,, Volumen: 4, Número: 4, Páginas: , DOI: 10.1108/JHTI-08-2022-0345, ISSN: 2514-9792.
  22. 2022 Enhancing the tourist experiences and attractiveness of World Heritage Sites: a stakeholders perspective , Nombre de la revista: Journal of Cultural Heritage Management and Sustainable Development, Volumen: 4, Número: 2, Páginas: , DOI: https://doi-org.udlap.idm.oclc.org/10.1108/JCHMSD-02-2022-0022, ISSN: 20441266, 20441274.
  23. 2022 Factors responsible for failure of food tech start-ups in India, Nombre de la revista: International Journal of Entrepreneurship and Small Business, Volumen: 47, Número: 2, Páginas: , DOI: https://doi.org/10.1504/IJESB.2022.126724, ISSN: 14761297, 17418054.
  24. 2022 Impact of Food and Beverage Quality and Service Quality Towards Customer Satisfaction and Customer Retention: A Study of Five-Star Hotels, Nombre de la revista: International Journal of Professional Businesss Review,, Volumen: 8, Número: 8, Páginas: , DOI: https://doi.org/10.26668/businessreview/2023.v8i5.1994, ISSN: 2525-3654.
  25. 2022 Service Quality and its Influence on Customer Satisfaction and Customer Loyalty in the Restaurants of Five-Star Hotels, Nombre de la revista: African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, Volumen: 11, Número: 6, Páginas: , DOI: https://doi.org/10.46222/ajhtl.19770720.349, ISSN: 2223814X.
  26. 2022 Systematic Literature Review (SLR) on the Application of Regression Techniques in Hospitality Management , Nombre de la revista: Asia-Pacific Journal of Innovation in Hospitality and Tourism, Volumen: 11, Número: 1, Páginas: , DOI: https://fslmjournals.taylors.edu.my/systematic-literature-review-slr-on-the-application-of-regression-techniques-in-hospitality-management/, ISSN: 22891471.
  27. 2022 The impact of ‘trip experience’ on the awareness of world heritage site status among tourists visiting Delhi, Nombre de la revista: Turyzm/Tourism,, Volumen: 32, Número: 1, Páginas: , DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.32.1.04, ISSN: 0867-5856.
  28. 2022 The intricate relationships of consumers’ loyalty and their perceptions of service quality, price and satisfaction in restaurant service, Nombre de la revista: TQM Journal, Volumen: 35, Número: 2, Páginas: , DOI: https://doi.org/10.1108/TQM-06-2021-0158, ISSN: 17542731.
  29. 2022 Congresos Internacionales 2022 10th International Conference on Reliability, Infocom Technologies and Optimization (Trends and Future Directions) (ICRITO) Amity University, Noida, India. Oct 13-14, 2022, Tipo de participación: Conferencista Invitado Presencial Nombre del congreso: .
  30. 2022 Role of Technological Transformation in Shaping Millennials Travel Behavior: A Review, Tipo de participación: Conferencista Invitado Presencial Nombre del congreso: 2 10th International Conference on Reliability, Infocom Technologies and Optimization (Trends and Future Directions) (ICRITO) Amity University, Noida, India. Oct 13-14, 2022.
  31. 2022 Libros Editorial Internacional The Emerald Handbook of Destination Recovery in Tourism and Hospitality, ISBN: 9781802620.
  32. 2022 The Impact of Information and Communication Technology (ICT) on Hotel Classification Ratings, ISBN: 9781799892274.
  33. 2021
  34. 2021 Libros Editorial Internacional Handbook of Research on Entrepreneurship, Innovation, Sustainability, and ICTs in the Post-COVID-19 Era, ISBN: 1799867765.