Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dra. Lydia Elizabeth Giles Torres
Secretario y Director: Dra. Connie Rae Johnson
McDaniel
Vocal: Dra. Brita Banitz
Cholula, Puebla, México a 13 de mayo de 2010.
This study investigated the relationship between bilingualism and cognitive skills. It shows how 10 to 12 year old bilingual learners apply cognitive aptitudes on mathematic tests compared to monolingual speakers. The study took place in Mexico and compared monolingual Spanish speakers with bilingual Spanish ? German speakers regarding their cognitive aptitudes. The cognitive skills that were being investigated were velocity in spatial speed, short-term memory, logical thinking and abstract reasoning.
This study is especially addressed to teachers and...
Agradecimientos (archivo pdf, 16 kb)
Capítulo 1. Introduction (archivo pdf, 96 kb)
Capítulo 2. Review of Literature (archivo pdf, 241 kb)
Capítulo 3. Methodology (archivo pdf, 705 kb)
Capítulo 4. Results and Discussion (archivo pdf, 297 kb)
Capítulo 5. Conclusion (archivo pdf, 150 kb)
Referencias (archivo pdf, 178 kb)
Apéndice A. 1. Test 3 (español) (archivo pdf, 310 kb)
Apéndice B. 2. Test 4 (Deutsch) (archivo pdf, 57 kb)
Apéndice C. 3. Test 4 (español) (archivo pdf, 123 kb)
Theraulaz, M. 2010. Learning content in a second language: Advantageous for the brain? A comparison of monolingual and bilingual students´ cognitive aptitudes in mathematics learning. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2010.