Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Ciencias Sociales, Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dra. Connie Rae Johnson McDaniel
Secretario y Director: Dra. Brita Banitz
Vocal: Mtra. Rebecca Ashley Withers Wallers
Cholula, Puebla, México a 12 de mayo de 2008.
This study was designed to examine the reasons why students in a university English class in Mexico decided to use either the formal or informal form of address with the teacher/researcher and whether speech communities were a factor in that decision. The speech communities used in this study were defined by the characteristics of age, status (professor or student) and sex. The students were approximately half male and half female, Mexican and between the ages of 18 and 29...
Capítulo 1. Introduction (archivo pdf, 33 kb)
Capítulo 2. Literature Review (archivo pdf, 154 kb)
Capítulo 3. Methodology (archivo pdf, 52 kb)
Capítulo 4. Results and Discussion (archivo pdf, 115 kb)
Capítulo 5. Conclusion (archivo pdf, 30 kb)
Referencias (archivo pdf, 20 kb)
Apéndice A. Ethnographical Observation Sheet (archivo pdf, 10 kb)
Apéndice B. DCT Questionnaire (archivo pdf, 12 kb)
Apéndice C. Ethnographical Observation Results Table (archivo pdf, 34 kb)
Apéndice D. Email Data Table (archivo pdf, 99 kb)
Apéndice E. DCT Questionnaire Response Table (archivo pdf, 107 kb)
Heydweiller, M. R. 2008. Forms of Address and Speech Communities in the Foreign Language Classroom in Mexico. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Ciencias Sociales, Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2008.