Tesis profesional presentada por
Maestría en Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas. Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dra. Virgina Belle LoCastro
Hodgkinson
Secretario y Director: Dr. Patrick Henry Smith
Ashmore
Vocal: Mtra. Patricia Ann McCoy Baballe
Cholula, Puebla, México a 8 de enero de 2003.
One of the most debated topics in Second Language Acquisition (SLA) has been how language input should be presented to the second language learner in the classroom. For example, some SLA researchers claim an approach that includes a focus on the grammatical form of the second language (L2) is best. In contrast, others contest that there is no place for a focus on grammar in the SLA classroom and it is meaningful communication that should be emphasized. This debate...
Agradecimientos (archivo pdf, 35 kb)
Capítulo 1. (archivo pdf, 95 kb)
Capítulo 2. (archivo pdf, 84 kb)
Capítulo 3. (archivo pdf, 69 kb)
Capítulo 4. (archivo pdf, 83 kb)
Referencias (archivo pdf, 78 kb)
Appendix A. Language History Questionnaire (archivo pdf, 63 kb)
Appendix B. SAC Grammar Exercises Week 1 (archivo pdf, 52 kb)
Appendix C. SAC Grammar Exercises Week 2 (archivo pdf, 1 mb)
Appendix D. SAC Grammar Exercises Week 3 (archivo pdf, 52 kb)
Appendix E. SAC Grammar Exercises Week 4 (archivo pdf, 47 kb)
Appendix F. Student Journal Questions (archivo pdf, 33 kb)
Appendix G. Student Interview Questions (archivo pdf, 37 kb)
Appendix H. Teacher Journal Questions (archivo pdf, 45 kb)
Appendix I. Consent Form (archivo pdf, 67 kb)
Appendix J. Procedure for Teacher Introduction of SAC (archivo pdf, 39 kb)
Appendix K. CAL Instructions for Students (archivo pdf, 38 kb)
Appendix L. Procedure for SAC Staff Introduction of SAC Exercises (archivo pdf, 41 kb)
Ferrante, A. E. 2003. Preferences for Form Focused Vs. Meaning Focused Activities in a Self Access Center. Tesis Maestría. Lingüística Aplicada. Departamento de Lenguas, Escuela de Artes y Humanidades, Universidad de las Américas Puebla. Enero. Derechos Reservados © 2003.