Tesis profesional presentada por
Maestría en Estudios sobre Estados Unidos de Norteamérica. Departamento de Relaciones Internacionales e Historia. Escuela de Ciencias Sociales, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dr. Paul John Rich Miller
Vocal y Director: Dr. Mark Biggio Ryan
Secretario: Dra. María Guadalupe Alcocer
Berriozábal
Cholula, Puebla, México a 20 de marzo de 2003.
This thesis is a study of the assimilation process of Mexican immigrants in New York City, taking as a case study the work of Tepeyac Association of New York. This case was chosen because Tepeyac Association has been able to mobilize the largest number of Mexican immigrants in that city, serving as a liaison between them and the City´s social, economic and political life. The hypothesis is that Mexican immigrants´ ideal relation to American life, as compared to...
Agradecimientos (archivo pdf, 58 kb)
Introduction (archivo pdf, 107 kb)
Capítulo 3. The Assimilation Process of Mexican Immigrants in New York City (archivo pdf, 224 kb)
Capítulo 5. Conclusion (archivo pdf, 126 kb)
Referencias (archivo pdf, 107 kb)
Apéndice A. Continuum of Acculturation/ Assimilation (archivo pdf, 82 kb)
Apéndice D. (archivo pdf, 158 kb)
Apéndice F. Tepeyac Association Urgent Cases Department (archivo pdf, 72 kb)
Apéndice G. Organizational Chart Tepeyac Association of New York, 2000 (archivo pdf, 79 kb)
Apéndice H. List of Mexican Organizations in New York City (archivo pdf, 73 kb)
Apéndice I. Tepeyac Association Mission Statement (archivo pdf, 57 kb)
Apéndice J. Tepeyac Association After School Program (archivo pdf, 68 kb)
Apéndice K. Status of Mexican Youth In New York City (archivo pdf, 64 kb)
Apéndice L. (archivo pdf, 67 kb)
Apéndice M. Total Mexican-Origin Population in the Unites States (archivo pdf, 51 kb)
González Salazar, A. E. 2003. The Assimilation Process of Mexican Immigrants in New York City: From Assimilation to Integration. Tesis Maestría. Estudios sobre Estados Unidos de Norteamérica. Departamento de Relaciones Internacionales e Historia, Escuela de Ciencias Sociales, Universidad de las Américas Puebla. Marzo. Derechos Reservados © 2003.