Tesis profesional presentada por Anthony Richard Crecco

Maestría en Estudios Antropológicos de México. Departamento de Antropología. Escuela de Ciencias Sociales, Universidad de las Américas Puebla.

Jurado Calificador

Presidente y Director: Dr. Timothy James Knab Herbes
Secretario: Dr. Gustavo Ernesto Barrientos Lavin
Vocal: Dr. John Philip Carpenter Slavens

Cholula, Puebla, México a 29 de julio de 2003.

Resumen

There is a considerable amount of research on Mexican education available, but little has concentrated on the ideological aspect of multicultural interaction in the environment of the rural telesecundaria educational system. This research analyzes how the Mexican educational system manipulates information concerning Mesoamerica and pre- Columbian history, and how it affects identity of indigenous and non-indigenous teachers trained at the Escuela Normal Superior del Istmo de Tehuantepec (ENSIT) and indigenous Mixtec students from an Escuela Telesecundaria in...

Resumen (archivo pdf, 136 kb).

El acceso a esta tesis es restringido.

Crecco, A. R. 2003. Multicultural education in Mexico: Mesoamerica and pre-columbian history, and teachers´ and students´ identity in Oaxaca. Tesis Maestría. Estudios Antropológicos de México. Departamento de Antropología, Escuela de Ciencias Sociales, Universidad de las Américas Puebla. Julio. Derechos Reservados © 2003.

Menú

El acceso a esta tesis es restringido.