Tesis profesional presentada por
Maestría en Estudios Antropológicos de México. Departamento de Antropología. Escuela de Ciencias Sociales, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente y Director: Dr. Timothy James Knab
Herbes
Secretario: Dr. Gustavo Ernesto Barrientos
Lavin
Vocal: Dr. John Philip Carpenter Slavens
Cholula, Puebla, México a 29 de julio de 2003.
There is a considerable amount of research on Mexican education available, but little has concentrated on the ideological aspect of multicultural interaction in the environment of the rural telesecundaria educational system. This research analyzes how the Mexican educational system manipulates information concerning Mesoamerica and pre- Columbian history, and how it affects identity of indigenous and non-indigenous teachers trained at the Escuela Normal Superior del Istmo de Tehuantepec (ENSIT) and indigenous Mixtec students from an Escuela Telesecundaria in...
El acceso a esta tesis es restringido.
Crecco, A. R. 2003. Multicultural education in Mexico: Mesoamerica and pre-columbian history, and teachers´ and students´ identity in Oaxaca. Tesis Maestría. Estudios Antropológicos de México. Departamento de Antropología, Escuela de Ciencias Sociales, Universidad de las Américas Puebla. Julio. Derechos Reservados © 2003.