Tesis profesional presentada por Patricia Melgarejo Huerta

Licenciatura en Administración de Negocios Internacionales. Departamento de Negocios Internacionales. Escuela de Negocios, Universidad de las Américas Puebla.

Jurado Calificador

Presidente: Dra. Robyn Lynn Johnson Carlson
Vocal y Director: Dr. Sergio Picazo Vela
Secretario: Mtro. Jaime Ortiz Encinas

Cholula, Puebla, México a 9 de diciembre de 2004.

Resumen

La guerre se déroule actuellement sur différents fronts. Non seulement sur le champs de bataille, mais aussi dans l´esprit de chaque membre de la société. Dans le cas de la guerre en Irak, ¿L´ingérence médiatique a-t-elle été l´arme pour la conduire ?

La perception des medias a commencé à changer au moment où le monde a compris, il y a peu de temps, que l´information pouvait aussi être une grande affaire en plus d´une efficace arme de conviction,...

Resumen (archivo pdf, 10 kb).

Índice de contenido

Capítulo 1. Introduction (archivo pdf, 22 kb)

Capítulo 2. Partie Théorie (archivo pdf, 76 kb)

  • 2.1 Le processus de communication
  • 2.2 La persuasion
  • 2.3 L´opinion publique
  • 2.4 Les mass medias

Capítulo 3. Méthodologie (archivo pdf, 34 kb)

  • 3.1 Problématique d´investigation
  • 3.2 Type d´investigation
  • 3.3 Hypothèses
  • 3.4 Design de l´Investigation
  • 3.5 Recollection des donnés
  • 3.6 Analyses des donnés
  • 3.7 Présentation de l´information

Capítulo 4. Présentation de l´information (archivo pdf, 192 kb)

  • 4.1 Identification des possibles enjeux au derrière de la guerre d´Irak
  • 4.2 Analyse de la position des medias par étape de la guerre (tout au long de la guerre)
  • 4.3 Analyse de la position des medias par bloques et par pays
  • 4.4 Dernières remarques
  • 4.5 Conclusions

Capítulo 5. Conclusions (archivo pdf, 17 kb)

Referencias (archivo pdf, 27 kb)

Anexo A. Rank, Hugh. Media and War the Battle for Hearts and Mids (archivo pdf, 1 mb)

Anexo B. Percent of Adults Reached (archivo pdf, 344 kb)

Anexo C. NAA´s Business Analysis and Research Departament (archivo pdf, 362 kb)

Anexo D. Newspaper Assosiation of America (archivo pdf, 20 kb)

Anexo E. Délires Paranoíaques et Culture de la Haine en Amerique (archivo pdf, 31 kb)

Anexo F. Corporate Welfare for Weapons Makes (archivo pdf, 25 kb)

Anexo G. SIPRI Yearbook 2001 (archivo pdf, 15 kb)

Anexo H. SIPRI Yearbook 2001 (archivo pdf, 29 kb)

Anexo I. Weapons of Mass Destruction Capabilities and Programs (archivo pdf, 31 kb)

Anexo J. Methodology (archivo pdf, 37 kb)

Anexo K. Images (archivo pdf, 64 kb)

Anexo L. Public Rejects First Strike in General, But Favors it for Iraq (archivo pdf, 52 kb)

Anexo M. Nucléaire (archivo pdf, 62 kb)

Anexo N. Reaction to U.S. Invasion of Iraq (archivo pdf, 28 kb)

Anexo O. Range of Support for U.S. Military Action Against Iraq (archivo pdf, 18 kb)

Anexo P. Before Hussein´s Capture and After Hussein´s Capture (archivo pdf, 31 kb)

Anexo Q. In view of the Developments Since we First Sent our Troops to Iraq (archivo pdf, 33 kb)

Anexo R. The U.S. Government Deliberately Exaggerated the Reports (archivo pdf, 45 kb)

Anexo S. Opposed to Intervention with out fresh UN Support (archivo pdf, 19 kb)

Anexo T. National Adults in Form B (archivo pdf, 38 kb)

Anexo U. Public Opinion of France (archivo pdf, 138 kb)

Anexo V. The Washington Post (archivo pdf, 138 kb)

Anexo W. Le Classement Mundial 2002 de la Liberté de Presse (archivo pdf, 132 kb)

AnexoCommunication/Information (archivo pdf, 28 kb)

Melgarejo Huerta, P. 2004. l’ingérence médiatique comme arme de persuasion américainne appliqué a la guerre d’Irak. Tesis Licenciatura. Administración de Negocios Internacionales. Departamento de Negocios Internacionales, Escuela de Negocios, Universidad de las Américas Puebla. Diciembre. Derechos Reservados © 2004.