Proyecto Final presentado por
Licenciatura en Administración de Negocios Internacionales. Departamento de Administración de Negocios Internacionales. Escuela de Negocios y Economía, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: Dra. Diana Debora Bank
Guzmán
Vocal y Director: Mtra. Bertha Isabel Burguete
Leal
Secretario: Dr. Francois Bernard Duhamel
Cholula, Puebla, México a 5 de diciembre de 2011.
This project gives an approach of what constitutes the culture and the reasons why international firms, by trying to conquer foreign markets, have to consider it for doing advertising.
A literature review and an observation were made in this thesis and the goal is to find out if the culture really matters when doing advertising in a foreign country. This is taking into account Hofstede´s dimensions and other factors like traditions, values and language. In this particularly case observation was...
Gaytán Ruiz, M. 2011. Design of marketing campaigns and cultural differences. Comparative study in Mexico and Germany. Proyecto Final Licenciatura. Administración de Negocios Internacionales. Departamento de Administración de Negocios Internacionales, Escuela de Negocios y Economía, Universidad de las Américas Puebla. Diciembre. Derechos Reservados © 2011.