Tesis profesional presentada por
Licenciatura en Ingeniería Mecánica. Departamento de Ingeniería Industrial y Mecánica. Escuela de Ingeniería y Ciencias, Universidad de las Américas Puebla.
Jurado Calificador
Presidente: M.C. Carlos Enrique Jorge Acosta
Mejía
Vocal y Director: Dr. Wieslaw Switek Wojcik
Secretario: M.C. Cosme Gómez Pineda
Cholula, Puebla, México a 9 de mayo de 2006.
The work presented in this document deals with the design issue for the project Ruck´n Roll, a cooperative work between Technical Universität München and Universidad de las Américas Puebla.
Module 1 definition for this teamwork is rear axle. After going through benchmarking, comparison and analysis of the background data of this project, design premises were set up and became an input for the design process.
Design of rear axle structure and steering device under dynamic conditions preceded the development of a 3 D computer model of the full assembly.
Finite elements anaylsis was developed in Algor? software after preparing the model. Meshing and boundary conditions for both static and dynamic tests were set up. Main conclusions were obtained from these analyses as performance paramete
Capítulo 1. Introduction (archivo pdf, 24 kb)
Capítulo 2. Background Conceptual Stage of th Project and Specifications (archivo pdf, 657 kb)
Capítulo 3. Design of the Steering Device (archivo pdf, 518 kb)
Capítulo 4. Design of the Rear Axle (archivo pdf, 557 kb)
Capítulo 5. Static Fem Analysis (archivo pdf, 599 kb)
Capítulo 6. Dynamic FEM Analysis (archivo pdf, 585 kb)
Capítulo 7. Redesigns to Smooth Stress Distribution (archivo pdf, 137 kb)
Capítulo 8. Conclusions (archivo pdf, 28 kb)
Hernández Vaquero, J. 2006. Design and finite element analysis of project Ruck’n Roll module 1: Rear Axle. Tesis Licenciatura. Ingeniería Mecánica. Departamento de Ingeniería Industrial y Mecánica, Escuela de Ingeniería y Ciencias, Universidad de las Américas Puebla. Mayo. Derechos Reservados © 2006.